Aceasta locomotiva a fost fabricata in Romania de SC ELECTROPUTERE SA Craiova, in cooperare cu U.C.M. Resita pentru motorul diesel si SC CAROMET SA Caransebes pentru partea de rulare, sub licenta SLM-SULZER-BROWN BOVERI.
Caracteristici tehnice ale caii de rulare | |
ecartament | 1435mm |
raza minima a curbei | |
- in linie curenta |
275m |
- in depou | 100m |
rampa maxima in curbe necompensate cu raza de 275 m | 25‰ |
Principalele date ale locomotivei | |
transmisia electrica | c.c.-c.c. |
formula osiilor | Co-Co |
sarcina pe osie | 19,4 t |
viteza maxima constructiva | 100 km/h |
forta de tractiune maxima | 313.81 kN |
puterea uniorara a locomotivei | 220.65 kN la 18.7 km/h |
puterea de durata | 196.31 kN la 21.8 km/h |
Dimensiuni: | |
- lungimea cutiei | 15,700 mm |
- lungimea peste tampoane | 17,000mm |
- latimea cutiei | 3,000mm |
- inaltimea maxima de la nivelul superior al sinei de rulare | 4,270mm |
- distanta intre osiile extreme ale unui boghiu | 4,100mm |
- distanta intre pivotii boghiurilor | 9,000mm |
- diametru rotilor cu bandaje noi | 1,100mm |
Greutatea | |
- greutatea totala (complet alimentata) | 116.3 t |
- greutatea totala (2/3 alimentata) | 114 t |
1. Motorul diesel
Puterea de tractiune a locomotivei este data de un motor Diesel in patru timpi, tip 12 LDA 28, licenta SULZER, supraalimentat de o turbo suflanta tip TS 4. Motorul este cuplat la un generator electric principal cu rol de transmitere a puterii la osiile motoare dar si pentru pornirea motorului diesel si la un generator auxiliar cu rolul de alimentare a serviciilor auxiliare.
Datele tehnice ale motorului Diesel | |
- tip | Sulzer 12 LDA 28 |
- injectie | direct injection |
- numar de cilindri | 12 |
- aranjarea cilindrilor | 2 lines |
- alezajul cilindrilor | 280 mm |
- cursa pistonului | 360 mm |
- presiunea efectiva medie | 0.93 MPa |
- viteza medie a pistonului | 9 m/s |
Puterea continua in conditii UIC (736 mm Hg, 20℃, umiditate relativa 70 %) | 1693 kW la750 rpm |
Puterea la 720 mm Hg, 35℃, umiditate relativa 80% (conditiile din Romania) | 1546 kW la 750 rpm |
Consumul garantat la 1.693 kW/750 rpm | |
- combustibil cu puterea calorica inferioara Pci 10.000 kcal/kg | 235 g/kWh |
Ulei de ungere | >M 25 W40 S3 |
2. Setul de generatoare
Setul de generatoare consta intr-un generator principal de curent continuu tip GCT 1100x340/10 cu zece poli si un generator auxiliar de curent continuu tip GA 575x140/8 cu opt poli.
Principalele date ale generatoarelor | |||
Generatorul principal | |||
- in regim continuu | |||
- inalta tensiune | 890 V, 1520A | ||
- joasa tensiune | 550 V, 2460A | ||
- in regim uniorar | 500 V, 2700A | ||
- curent maxim | 3700A | ||
- tensiune maxima | 890V | ||
- turatie maxima | 1080rpm | ||
- puterea nominala | 1350kW | ||
Generatorul auxiliar | |||
- puterea continua | 75kW | ||
- tensiune | 170V | ||
- curent | 440A | ||
- turatie | 530-1080rpm | ||
Amandoua generatoarele sunt fabricate corespunzator specificatiilor UIC. |
3. Motoarele de tractiune
Motoarele de tractiune sunt semi-suspendate, cu sase poli, de curent continuu si ventilatie fortata tip GDTM 533. Cuplul dezvoltat de motoarele de tractiune este transmis la rotile locomotivei printr-un angrenaj de rotii dintate.
Datele motorului de tractiune | |
- in regim continuu | 200 kW, 820 A, 275 V la 495rpm |
- curentul maxim la pornire | 1300A |
- turatia maxima | 2300rpm |
- clasa de izolatie | F |
Motorul respecta specificatiile UIC. | |
Angrenajul de transmitere | |
- raport de transmitere | 15:69 |
4. Partea mecanica
Partea mecanica a locomotivei consta in doua boghiuri cu aranjamentul osiilor de tip Co'-Co', conectate inte ele printr-un cuplaj transversal pentru a reduce presiunea de ghidare in curbe, iar cutia locomotivei este autoportanta.
Locomotiva este prevazuta cu doua cabine de conducere.
4.1. Boghiurile locomotivei
Boghiul, ca unitate separata, este o constructie sudata, fabricata din doua profile dublu T, asigurata prin doua traverse frontale si doua profile transversale ce servesc ca suport pentru motoarele de tractiune si pentru fixarea prin pivot a boghiului la cutia locomotivei.
4.2. Cabina de conducere
Cutia locomotivei este prevazuta la fiecare capat cu o cabina de conducere separata de sala masinilor de un perete izolat fonic si o usa cu fereastra dubla. Peretii tavanul si podeaua sunt izolati fonic.
4.3. Echipamentul de frana
Locomotiva este prevazuta cu frana automata tip Knorr, si o frana directa tip Oerlikon.
Locomotiva DIESEL – Electrica de 2100 CP
DetaliiLocomotiva Electrica Co'-Co' 5100 kW
DetaliiDestinate transportului produselor petroliere
DetaliiCulbutabil lateral, cu planseu plat
DetaliiAutodescarcator destinat pentru transportul carbunelui
DetaliiDestinat transportului de cereale
DetaliiVagon platforma pe patru osii
DetaliiVagon de marfa pe patru osii seria Habis
Detalii